جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ ایزدپناه گفت: دفاع از اهل بیت(ع) و مروج و مبلغ اخلاق اسلامی، وجه مشترک همه امام زادگان است و همگی نیز به شهادت رسیده‌اند اما حضرت عبدالعظیم(ع) از چند تفاوت ویژه برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آستانه، اولین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی در امامزاده سهل ابن علی(ع) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم خانم ایزدپناه استاد حوزه علمیه ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به جایگاه علمی ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل برجسته بودن ایشان نسبت به سایر امام زادگان به جایگاه علمی ایشان برمی‌گردد، دفاع از اهل بیت(ع) و مروج و مبلغ اخلاق اسلامی، وجه مشترک همه امام زادگان است و همگی نیز به شهادت رسیده‌اند اما حضرت عبدالعظیم(ع) از چند تفاوت ویژه برخوردار هستند.

وی درباره تشویق به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)، ابراز کرد: اینکه مردم را به زیارت ایشان تشویق می‌کردند و در روایات برابر با زیارت سید الشهدا(ع) دانسته‌اند، نشان می‌دهد اهل بیت(ع) قصد داشتند شیعیان را به سمت ایشان و ویژگی‌هایی که داشتند سوق دهند، حضرت یک سری ویژگی‌هایی داشتند که باید تلاش کنیم به درستی بشناسیم و در زندگی شبیه این شخصیت برجسته عمل کنیم.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اولین ویژگی که می‌توان در زندگی ایشان پیدا کرد، ارتباط با امام زمان (عج) است. اگر می‌خواهیم در بحث ارتباط با امام زمان(عج) و دقت در ارتباط با امام زمان عج) مانند حضرت عبدالعظیم(ع) شویم، باید در همه امور زندگی از امام زمان(عج) یاری بجوییم.

وی با اشاره به روحیه مبارز در وجود حضرت عبدالعظیم(ع)، توضیح داد: بُعد دیگر ایشان جهاد با طاغوت است، در موضوع تخریب حرم امام حسین(ع)، حضرت عبدالعظیم(ع) از حرم امام دفاع و با تخریب کنندگان مقابله می‌کند.

ایزدپناه با تأکید بر اینکه حضرت عبدالعظیم(ع)، در همه حال با ظلم و ظالم مقابله می‌کردند و هیچگاه در برابر ظلم سکوت نمی‌کردند، گفت: کسی برجسته‌ می‌شود که علاوه بر تبعیت از امام زمان(عج) و ارتباطش با ایشان، در مقابل طاغوت نیز ساکت نباشد.

وی تصریح کرد: برخی مهدویت را قبول دارند ولی جهاد و مبارزه را قبول ندارند و معتقدند باید بنشینیم تا آنقدر گناه زیاد شود تا امام عصر(عج) ظهور کند.

استاد حوزه، با اشاره به حائز اهمیت بودن علم، بیان کرد: اینکه یک شخصی در برابر انحرافات، مبارزه و ایستادگی می‌کند به دلیل دانشی است که دارد و همین علم و دین شناس بودن ویژگی سوم حضرت عبدالعظیم(ع) است.

وی اظهار کرد: اگر شخصی بخواهد از حضرت عبدالعظیم(ع) الگوبرداری کند، ابتدا باید امام زمان(عج) را بشناسد و زندگی‌اش مهدوی باشد، دوم با طاغوت مبارزه کند و در برابر ظلم سکوت نکند که در دوره ما طاغوت همان جبهه استکبار یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، وهابیت و بهاییت و مجموعه‌هایی از جبهه های استکبار و داعش هستند و در آخر اینکه تلاش کند تا علم به دست آورد و از این علم در راه دین بهره بجوید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha